Хорижликлар учун бизнес очиш тартиби

Nashr qilingan

10.06.2024

O'qish vaqti

3 мин

Teglar

Аутсорс

Turan OS kompaniyasi 2024-yilda O‘zbekiston Respublikasida chet el fuqarolari uchun biznesni ro‘yxatdan o‘tkazish bo‘yicha tavsiyalari

O‘zbekiston Respublikasida tadbirkorlik faoliyatini boshlashdan manfaatdor bo‘lganlar uchun O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligiga muvofiq xorijiy investorlar quyidagi tuzilmalarni tanlashlari mumkin:

· Mas'uliyati cheklangan jamiyat

· AKSIADORLIK jamiyati;

· Erkin iqtisodiy zonadagi mas’uliyati cheklangan jamiyat;

· Mas'uliyati cheklangan jamiyat Faoliyatini kengaytirishdan manfaatdor bo‘lgan xorijiy kompaniyalar O‘zbekiston Respublikasida tadbirkorlik faoliyatini xorijiy yuridik shaxs yoki vakolatxona sifatida ro‘yxatdan o‘tkazish kabi imkoniyatlarga ega.

 Quyidagi talablar bajarilgan taqdirda O‘zbekiston Respublikasida kompaniyani masofadan turib tashkil etish mumkin:

Direktor O‘zbekiston Respublikasi rezidenti bo‘lishi kerak;

· Xorijiy direktorga O‘zbekiston Respublikasida ishlash uchun ruxsatnoma kerak;

· MChJ uchun ustav kapitali eng kam ish haqining 40 baravarini tashkil etadi (taxminan 1800 AQSh dollari);

· Buxgalteriya hisobini yuritish, yillik moliyaviy hisobotlarni topshirish va auditorlik tekshiruvlarini o‘tkazish majburiydir;

Ro`yxatdan o`tish uchun muhim yuridik manzilga ega bo`lishi kerak

Ustav kapitali 150 ming AQSH dollaridan ortiq boʻlgan va toʻliq chet el ishtirokidagi kompaniyani Oʻzbekiston Respublikasida roʻyxatdan oʻtkazishda soliq imtiyozlarini olish mumkin.

 

Biznes ochish va ro‘yxatdan o‘tkazish uchun chet elliklar PINFLni olishlari kerak. O‘zbekiston Respublikasida ro'yxatdan o'tganlik hujjatiga ega bo‘lmagan chet el fuqarolariga davlat xizmatlarini elektron shaklda PINFL beriladi. Chet el fuqarolari PINFLni davlat xizmatlari markazlariga yoki migratsiya bo‘limlariga borib olishlari mumkin.  

Keyingi bosqich - hujjatning o'zini imzolash vakolatini tasdiqlash, shuningdek uni ruxsatsiz o'zgarishlardan himoya qilish uchun ERI kalitini (elektron raqamli imzo) olish. ERI sertifikatini olish uchun tuman (shahar)dagi istalgan Davlat xizmatlari markaziga murojaat qilishingiz kerak.

Yashash joyingiz bo'yicha ro'yxatdan o'ting. Yashash joyi bo‘yicha ro‘yxatdan o‘tmasdan O‘zbekiston Respublikasiga kelgan kundan boshlab 3 ish kunidan ortiq ishlash Русалаmumkin emas. O‘zbekiston Respublikasi yuridik yoki jismoniy shaxsining ushbu binoni vakolatxonaga ijaraga yoki sotishga tayyorligini tasdiqlovchi kafolat xati.                                                     

· Tadbirkorlik faoliyati doirasi haqida ma'lumot.     

· Ushbu loyiha uchun loyiha menejerini tayinlash. Agar menejer chet el fuqarosi bo'lsa, kelajakda u O'zbekiston Respublikasida mehnat faoliyatini amalga oshirish uchun ruxsatnoma olishi kerak bo'ladi.

· Ruxsat olish uchun davlat xizmatlari markaziga quyidagi hujjatlarni taqdim etishingiz kerak:

- yashash manzili

- Pasport

- Viza

- Taxminiy ish haqi

- malaka va ish tajribasi

- Rasm 3x4

- chet el fuqarosining malakasini tasdiqlovchi hujjat

- Chet ellik ishchi bilan ishlashning dastlabki shartlari to'g'risidagi shartnoma loyihasi O‘zbekiston Respublikasida kompaniyani tashkil etish va ro‘yxatdan o‘tkazish uchun quyidagi bosqichlarni bajarish lozim:

· DXM registrida o'xshashlar bo'lmasligi uchun kompaniya uchun bir nechta nomlarni tanlang.

· Kompaniya hujjatlarini tayyorlang

· Kompaniya shtampini tayyorlang

· O‘zbekiston Respublikasida korporativ bank hisob raqamini ochish

· Ro'yxatdan o'tish to'lovini to'lash · Hujjatlarni Savdo reestriga topshirish  Biznesni muvaffaqiyatli boshlash uchun, birinchi navbatda, siz to'g'ri soliq turini tanlashingiz kerak.

QQS - 12%

Dividendlar - 5-10%

Foyda solig'i - 15%

 Kompaniyamiz muvaffaqiyatli ro'yxatdan o'tkazilgandan so'ng, Turan OS kompaniyamiz xorijiy tadbirkorlar uchun to'liq buxgalteriya xizmatlarini taqdim etadi. Bu O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligiga muvofiq buxgalteriya hisobi, hisobot, soliq maslahati va barcha zarur soliqlar va yig‘imlarni, kadrlar hisobini to‘lashni o‘z ichiga oladi.